Na co komu ta akcja?
Na co komu ta akcja?
Skąd się wziął SmartRide.pl?
Portal SmartRide.pl powstał w październiku 2018 r., początkowo pod nazwą Winwincity.pl – Inteligentne miasto, zaś w lipcu następnego roku został przemianowany na SmartRide.pl. Jest to pierwszy w Polsce portal zajmujący się zagadnieniami mikromobilności i smart city.
W maju 2021 r. powstaje ich kanał telewizyjny na platformie YouTube pod nazwą SmartRide TV. W listopadzie tegoż roku SmartRide.pl zdobywa nominację w kategorii Media Roku – Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Kto tworzy SmartRide.pl?
Założycielem i redaktorem portalu jest Zbigniew Domaszewicz. Zanim został freelancerem, przez lata pracował jako etatowy spec od ekonomii dla „Gazety Wyborczej” oraz „Bloomberg Businessweek Polska”. Został trzykrotnie nominowany do nagrody Grand Press. Jest również laureatem prestiżowych nagród SDP i UOKiK. Pomaga mu zgrany team współpracowników: Robert Buda, Daniel Sołtysiak i Rafał Bryll. Wszyscy młodzi duchem i oddani bez reszty pasji do mikromobilności.
Robert Buda, który do SmartRide.pl trafił w roku bieżącym, zasłynął z kanału autorskiego na YouTube pod nazwą Huli Zbój oraz grupy na Facebooku na temat hulajnóg marki Ruptor. Daniel Sołtysiak, który współpracuje ze SmartRide.pl od roku, głównie w zakresie rozwiązań technicznych, jest młodym entuzjastą mikromobilności z Poznania, a popularność zdobył jako założyciel grupy facebookowej „Elektryczny Poznań”. Rafał Bryll, najstarszy z nich, współpracujący ze SmartRide.pl od maja 2021 r., jest znanym reżyserem i montażystą filmowym, dokumentalistą z żyłką historyka i miłośnika tematyki kresowej.
Czemu zawdzięczają rozgłos?
Dzięki profesjonalnym i zajmującym treściom publikacje na portalu SmartRide.pl są coraz częściej wykorzystywane jako autorskie źródło tematów przez inne media. SmartRide.pl porusza głównie:
- zagadnienia techniczne,
- kwestie przepisów prawnych,
- tematykę biznesową,
- nowości z zakresu mikromobilności miejskiej z kraju i ze świata.
Na kanale telewizyjnym SmartRide TV prezentowane są recenzje jednośladów, praktyczne porady oraz cała masa ciekawostek z pokrewnych dziedzin.
Jak doszło do melanżu Electricall i SmartRide.pl?
Firma Electricall – lekkie pojazdy elektryczne z Rzeszowa dała się zauważyć na platformie Youtube szerokiemu odbiorcy w zeszłym roku. Okazją była parodia eurowizyjnego hitu Blanki pt. „Hulajnogą solo”, do której naprawdę przebojowy tekst napisał sam prezes firmy Electricall, Andrzej Lesiak. Klip został zrealizowany iście brawurowo: w ciągu zaledwie jednej soboty i z wykorzystaniem bardzo oszczędnych środków. Dosłownie jazda bez trzymanki! I zyskał w ciągu zaledwie kilku miesięcy aż 63 000 wyświetleń!
Zbigniew Domaszewicz, redaktor SmartRide.pl, przeprowadził z Andrzejem Lesiakiem wywiad na temat kulisów realizacji klipu, który propaguje zasady bezpiecznej jazdy hulajnogami elektrycznymi. I tak się zaczęła ich współpraca, która trwa nieprzerwanie aż do dziś.
Firma Electricall z Rzeszowa – droga do sukcesu
Firmę Electricall założyło jeszcze w 2017 r. dwóch entuzjastów elektromobilności z Rzeszowa, Andrzej Lesiak i Paweł Baszak. Początkowo ludzie pukali się w głowę i wzruszali ramionami. Marzeniem obu panów było bowiem skłonienie rzeszowian do proekologicznej i prozdrowotnej zamiany czterech kółek na dwa.
Zaczęli od sprzedaży hulajnóg elektrycznych, korzystając z powstałej wówczas koniunktury. Następnie doszły e-motocykle i e-skutery. Po nich torujące sobie drogę na polskim rynku trójkołowce i microcary. Te ostatnie z myślą o osobach z niepełnosprawnościami – kolejny element misji firmy Electricall – wsparcie osób społecznie wykluczonych. Ostatnio doszły rowery elektryczne, które mogą się stać w niedalekiej przyszłości prawdziwym hitem sprzedażowym.
Na co komu ta akcja?
Największy ruch na ścieżkach rowerowych i chodnikach przypada rokrocznie latem, zwłaszcza w wakacje. Wraz ze wzrostem popularności hulajnóg elektrycznych, do którego w Polsce doszło kilka lat temu, zaczęły się również mnożyć sytuacje sporne między użytkownikami ruchu na chodnikach i ścieżkach rowerowych. Kiedy zaś doszły do tego kolizje i wypadki do akcji wszedł portal SmartRide.pl. Do jakiej akcji? „Chłopak na hulajnodze”.
Na co komu ta akcja? Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Zbigniew Domaszewicz, wspomniany wyżej redaktor SmartRide.pl. Jego „Chłopak na hulajnodze” ma dostarczyć młodym użytkownikom hulajnóg budujących przykładów, jak bezpiecznie i przepisowo poruszać się w miejskiej przestrzeni publicznej. Materiały dydaktyczne zostały przedstawione w atrakcyjny sposób, w formie cyklu filmów na platformie YouTube oraz postów na Facebooku.
Nie bądź frajerem – śmigaj bezpiecznie!
Właśnie w roku bieżącym do akcji „Chłopak na hulajnodze” dołączyła jeszcze rzeszowska firma Electricall. Oczywiście z Andrzejem Lesiakiem, który – jak pamiętamy – popularność w social media utorował sobie po kozacku youtubowym hiciorem „Hulajnogą solo” – również promującym bezpieczeństwo w ruchu drogowym w mieście. Domaszewicz i Lesiak patronują wspólnie tegorocznej akcji promującej bezpieczną jazdę, popularyzując lekko, łatwo i przyjemnie ciężkostrawne przepisy kodeksu ruchu drogowego, a ty nie bądź frajerem – śmigaj bezpiecznie!